Min värld är fylld av funderingar, drömmar, hjärnspöken, kärlek och poesi. Det yttrar sig som mina ljusa och mörka sidor. Dessa skriver jag   om för min egen skull, men självklart också för Dig som råkar trilla in i min värld. Du välkomnas att läsa mina åsikter och jag hoppas att du   reagerar på dem. Våga tycka! Det här är bara en blogg. Dela med dig av dina tankar vettja! Nu bär äventyret av till härliga Barcelona!

2008-08-29 / 10:24:43
Att göra slut på facebook

En strålande idé. Jag gillar nämligen inte facebook. Ja, jag har ett konto där men det används med starka restriktioner från min sida. Jag föll för grupptrycket en gång och sedan har det inte blivit något slut på det. Skulle jag stänga ner mitt konto så äger facebook, enligt ryktet, ändå mina bilder etc. Då kan jag väl lika gärna ha kontot kvar tänker jag. Ett annat skäl jag skulle kunna ange som anledning till att jag har facebook trots mitt ogillande för sidan, är att man måste testa ett fenomen innan man kan fördöma det. Nu har jag testat och min åsikt är därför välgrundad. Enligt mig åtminstone.

Man kan bli ihop på facebook också. Bara att fylla i rutan "Jag har en relation med:..." Lika lätt blir det då att göra slut på facebook. Det är bara att i omvänd ordning radera ut namnet i rutan. Dock är det lika smärtsamt som in real life.

Jag vet att många inte håller med mig. Det är bara att se till hur många som är medlemmar. Över hela världen. Egentligen är det kanske en bra sida, ett kommunikationsparadis, en globaliseringsdröm, en framtidsvision - som jag helt enkelt inte har förstått mig på.

/minilli

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback