Min värld är fylld av funderingar, drömmar, hjärnspöken, kärlek och poesi. Det yttrar sig som mina ljusa och mörka sidor. Dessa skriver jag   om för min egen skull, men självklart också för Dig som råkar trilla in i min värld. Du välkomnas att läsa mina åsikter och jag hoppas att du   reagerar på dem. Våga tycka! Det här är bara en blogg. Dela med dig av dina tankar vettja! Nu bär äventyret av till härliga Barcelona!

2008-08-30 / 22:28:56
Aj aj aj det bultar och det bankar

Jag förundras varje gång jag har varit på ett träningspass och upptäcker muskler som jag inte visste att jag hade. Träningsvärken gör mig påmind om att jag har dem. Till exempel de där djupa magmusklerna eller vad-de-nu-heter-musklerna i ljusken. Det slog mig att samma sak gäller hjärtat. Ibland blir jag extra påmind om att jag har ett. För ett hjärta är det nämligen hårt arbete att vara utan den det älskar. Smärtan i hjärtat liknar träningsvärken i de djupa magmusklerna. Den känns inte hela tiden, bara när muskeln används. Som varje gång jag gör ett försök att med hjälp av magmuskulaturen resa mig ur soffan. Eller som varje gång jag tänker på dig. Då vet mitt hjärta att det saknar och smärtan påminner mig om vad jag har innanför revbenen - och vad jag saknar i livet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback