Min värld är fylld av funderingar, drömmar, hjärnspöken, kärlek och poesi. Det yttrar sig som mina ljusa och mörka sidor. Dessa skriver jag   om för min egen skull, men självklart också för Dig som råkar trilla in i min värld. Du välkomnas att läsa mina åsikter och jag hoppas att du   reagerar på dem. Våga tycka! Det här är bara en blogg. Dela med dig av dina tankar vettja! Nu bär äventyret av till härliga Barcelona!

2008-04-29 / 23:02:42
Två mil cykelsadel

Jag är så himla stolt över mig själv idag! Jag har utmanat mig och mina gränser rejält. Efter en kortare visit på skolan tog jag min cykel och trampade iväg - en hel mil. Som belöning fick jag träffa en god vän som jag inte sett på alldelses för länge. Hon bor i Örtagården utanför stan och det var alltså destinationen för min cykeltur. Fick också träffa lilla Kasper, snart tre månader, samt söta Nova som redan pratar för fullt. Lite blyg var hon förståerligt nog då hon inte träffat mig på länge. Timmarna där gick fort och då var det minsann bara att trampa hem igen - en mil till. Jag har väl aldrig i mitt liv cyklat så långt på en dag.

Dagens höjdpunkt: Resmålet! Tack Jennifer =)
Dagens bottennapp: En kilometer cykeltur i bajslukt!

Orkade efter detta inte ta mig till kvällsaktiviteterna på annat sätt än med bil. Det är nämligen så att jag på tisdagar är scoutledare för miniorer, barn mellan sju och nio år. Idag var temat vatten och vi fiskade efter småkryp och grus i mälaren. Riktigt spännande även om fynden blev få. Alla barn lyckades trots uppkavlade byxben bli blöta långt ovanför kväna. Det kallar jag engagemang!

Kvällens höjdpunkt: Barnen =)
Kvällens bottennapp: Småkrypen!

Jag är nog inte scout i grund och botten för jag hatar småkryp och när jag kom hem kändes det som att det kröp överallt. Det var inte bara fantasier. Jag hittade faktiskt en liten rackare i min BH. Hur det perversa krypet kom in där kan jag inte förstå, men det var säkert varmt och mysigt. Nu ska jag sova med resternade av dessa äckliga kryp som kanske till min fasa finns i sängen. HUA!

/minilli

Kommentarer
Postat av: Fia

Fan du klarade de=) bra där...

2008-04-30 @ 11:45:59
Postat av: Jennifer

Grattis till milen :D
Laddad för torsdagen antar jag! Ses imorrn! Puss

2008-04-30 @ 12:21:22
URL: http://bloggingbyguinevere.blogg.se
Postat av: syster

gach galen syster på g

2008-05-01 @ 15:09:41
Postat av: minilli

Ja, lite galen är jag nog ;)

2008-05-01 @ 19:17:52
URL: http://minilli.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback