Min värld är fylld av funderingar, drömmar, hjärnspöken, kärlek och poesi. Det yttrar sig som mina ljusa och mörka sidor. Dessa skriver jag   om för min egen skull, men självklart också för Dig som råkar trilla in i min värld. Du välkomnas att läsa mina åsikter och jag hoppas att du   reagerar på dem. Våga tycka! Det här är bara en blogg. Dela med dig av dina tankar vettja! Nu bär äventyret av till härliga Barcelona!

2008-04-06 / 22:21:34
Damm damm damm

Detta var första helt lediga helgen på flera veckor och det har varit underbart. Hade kul på Arosfortet med jobbet i fredags vilket resulterade i en sistaplats, men det var riktigt kul ändå. Lördagen var lugn med träning på förmiddagen och lunch hos mamma och pappa. Kvällen blev en myskväll, promenad i skogen och mys i godings soffa. Idag blev det sovmorgon och så har duktiga jag städat =)

     Jag avslutade min VFU i fredags och det kommer att bli riktigt tomt att inte få gå till skolan på måndag. Jag har verkligen haft min roligaste praktik hittills =) Jag kommer att sakna eleverna, Lena och skolmiljön. Det kan nog hända att jag tar mig en tur dit på eget bevåg.

     Just nu lyssnar jag på Sara Kaderfors bok Fågelbovägen 32 och jag måste säga att jag föraktar kvinnan det handlar om. Dessutom påminner boken om Nick Hornbys bok En god människa. Den hade jag svårt att gilla på grund av huvudkaraktären och det är likadant i Kaderfors fall. Jag blir så arg på Karin! Hoppas hon bättrar sig...annars...kanske jag slutar läsa! Jag menar lyssna! Det är så behändigt med ljudböcker för då kan man dammtorka och plocka undan i hela lägenheten utan att ha tråkigt. Rekommenderas!


Det var allt. Nu ska jag återvända till boken.

/minilli


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback