Min värld är fylld av funderingar, drömmar, hjärnspöken, kärlek och poesi. Det yttrar sig som mina ljusa och mörka sidor. Dessa skriver jag   om för min egen skull, men självklart också för Dig som råkar trilla in i min värld. Du välkomnas att läsa mina åsikter och jag hoppas att du   reagerar på dem. Våga tycka! Det här är bara en blogg. Dela med dig av dina tankar vettja! Nu bär äventyret av till härliga Barcelona!

2008-04-01 / 20:30:10
Äntligen!

Trodde  inte i början av min blogg att jag skulle sakna den om jag inte skulle ha tillgång till den någong gång. Nu vet jag att sanningen är en annan då jag efter flera dagars strul med bloggen har fått skrivklåda i fingrarna. Äntligen får jag skriva av mig lite igen. Det betyder inte att jag har nått värst vidare viktigt att skriva, men ändå!

Höll två lektioner idag. Den sista var en extralektion som låg utöver elevernas ordinarie schema. Frågvisa som de var i en grupp undrade de varför det hade lagts till en timme. Full av kloka svar påpekade jag att de missat en lektion på grund av långfredagen och för att de skulle hinna få alla lektioner de behöver inför provet denna vecka lades en extra lektion in. Men kan vi inte få uppgifter att göra hemma blev responsen på mitt argument. Nej, ni klarar er inte utan mig tyckte jag. Jo, det gör vi! Jaha! Så fick man veta att man är ersättbar och ganska obetydlig ibland. Så kan skolvärlden vara. Jag misströstar dock inte. Fick ju veta av en annan elev att jag var snygg i håret idag! tack tack! Ingen kan få allt är det jag lär av dagen. Jag må vara utbytbar men jag har en snygg kalufs =)

Förresten måstre jag berätta att jag idag har tagit tag i mitt liv! Jag förnyade jympingkortet på Friskis och svettades sedan glatt i grupp i en timme. Känner mig väldigt stolt! Riktar ett tack till Jennifer som drog iväg mig dit.

Ja, det var allt. Nu är det tid för te, kaka (förfallet börjar redan efter dagens träning) och snart House på fyran.

/minilli

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback