Min värld är fylld av funderingar, drömmar, hjärnspöken, kärlek och poesi. Det yttrar sig som mina ljusa och mörka sidor. Dessa skriver jag   om för min egen skull, men självklart också för Dig som råkar trilla in i min värld. Du välkomnas att läsa mina åsikter och jag hoppas att du   reagerar på dem. Våga tycka! Det här är bara en blogg. Dela med dig av dina tankar vettja! Nu bär äventyret av till härliga Barcelona!

2010-09-06 / 21:28:13
Första dagen

Jag överlevde!

Utan frukost men med fjärilar i magen gick jag till min nya arbetsplats i morse. Tack och lov för de hjälpsamma svensklärarna och mina kollegor i arbetslaget. Och tack till vikarien som gjort det bästa han kunnat av kaoset som råder när tre klasser saknar lärare.

Som ni kanske förstår var det mycket att ta in och miljoner saker att försöka hålla reda på. Jag höll också på att gå in i ett skåp i all denna förvirring! Att gå in i väggen ska jag dock akta mig för. Därför har jag fått ta del av de andra lärarnas grovplaneringar för läsåret, samt vikariens upplägg i sv B för att snabbt kunna komma igång. Men det är svårt att ta över andra personers tankar och jag räknar med att behöva lägga ner många timmar på att formulera lektionsplaneringar som passar mitt sätt att undervisa.

Dagen till ära har jag köpt min allra första lärarkalender. Kanske kan några av alla miljoner saker kan struktureras däri. Sen har jag också införskaffat den klassiska svensklärarkorgen. Min är redan fylld av fina brev som eleverna skrev till den första läraren. Jag blev alldeles varm om hjärtat av att läsa dem.

Dagens lektioner var två till antalet med diagnos i ordförståelse och stavning på schemat. Ettorna var som ettor brukar: söta men otoligt pratiga. Kom ihåg-anteckning till mig själv: Var hård som sten i början och acceptera inte stök i klassrummet. Tydliga gränser gör det lättare att få studiero i klassrummet. Något som eleverna i sina brev skrev att de gärna ville ha. Hur går det ihop? Påminn dem om vad de skrivit =)

Nu är det snart sovdags för att orka med ännu en dag! Jag ser fram emot det =)

/minilli

Kommentarer
Postat av: Madelene

Åhhh vad jag skulle vilja ha dig som lärare. Bästa sötaste raraste Camilla :D

2010-09-06 @ 22:53:14
URL: http://minafrallor.zoomin.se
Postat av: minilli

Tack vännen! Just nu framstår jag nog som en väldigt förvirrad lärare, men jag hoppas att mina elever så småningom också känner så =)

2010-09-07 @ 20:13:47
URL: http://minilli.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback