Min värld är fylld av funderingar, drömmar, hjärnspöken, kärlek och poesi. Det yttrar sig som mina ljusa och mörka sidor. Dessa skriver jag   om för min egen skull, men självklart också för Dig som råkar trilla in i min värld. Du välkomnas att läsa mina åsikter och jag hoppas att du   reagerar på dem. Våga tycka! Det här är bara en blogg. Dela med dig av dina tankar vettja! Nu bär äventyret av till härliga Barcelona!

2010-09-18 / 21:35:45
Eko eko

Vart tog all kunskap vägen som jag trodde mig besitta?
Vad hände med den erfarenhet jag skulle luta mig mot?

Det jobbigaste med att vara ny på jobbet är att allt det jag lärt mig de senaste sex åren ligger så långt bak i minnet att jag undrar om det ens går att hitta där. Det räcker inte med att planera moment, jag måste ju plugga på som en galning inför dem också. Inget sitter i benmärgen ännu. Dessutom saknar jag erfarenhet av läraryrket i övrigt, allt det administrativa, datorsystem och mentorsuppgifter. Ny på skolan är jag också, med andra ord har jag inte koll på skolans rutiner, regler eller kopiatorer. Puh, jag känner mig verkligen som en newbie.

Men det ÄR kul, när jag glimtvis känner att jag har koll på läget. Jag ger det ett år och innan dess tänkter jag vara nöjd med att vara ny och oerfaren. Alla börjar där. Detta år samlar jag erfarenheter och sen kan det ju bara bli bättre =)

/minilli

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback