Min värld är fylld av funderingar, drömmar, hjärnspöken, kärlek och poesi. Det yttrar sig som mina ljusa och mörka sidor. Dessa skriver jag   om för min egen skull, men självklart också för Dig som råkar trilla in i min värld. Du välkomnas att läsa mina åsikter och jag hoppas att du   reagerar på dem. Våga tycka! Det här är bara en blogg. Dela med dig av dina tankar vettja! Nu bär äventyret av till härliga Barcelona!

2010-09-13 / 20:27:09
Arga fröken

Åh nej! Jag blev tvungen att vara arga fröken idag.

Men när ett moment bör ta ca 30 minuter och det istället tar 65 minuter på grund av allt prat och därmed total okoncentration i klassen, då är det inte okej. Vi tog ett snack om respekt och studiero och jag upplyste dem om att teoridelen på lektionen skulle bli mycket kortare om de lyssnade och koncentrerade sig, och lektionen skulle bli mycket roligare utan alla upprepningar. Planen var ju att de skulle hinna påbörja ett grupparbete under lektionen vilket hade gjort den mer varierad och därmed mindre tråkig. (Kul undrar jag om eleverna någonsin tycker att skolan är...) Hoppas innerligt att det fastnade så att nästa lektion blir bättre.

Vad skulle du göra om hela klassen pratade under lektionen?

/minilli

Kommentarer
Postat av: Syster

Usch jag skulle aldrig ha tålamodet, du är så duktig!

2010-09-13 @ 23:14:59
Postat av: Jennifer Ö

Jag skulle bli skogstokig! ..ler.. Stå på dig, sätt dem på plats..hi hi! Du är så duktig!!!

2010-09-16 @ 08:31:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback