Min värld är fylld av funderingar, drömmar, hjärnspöken, kärlek och poesi. Det yttrar sig som mina ljusa och mörka sidor. Dessa skriver jag   om för min egen skull, men självklart också för Dig som råkar trilla in i min värld. Du välkomnas att läsa mina åsikter och jag hoppas att du   reagerar på dem. Våga tycka! Det här är bara en blogg. Dela med dig av dina tankar vettja! Nu bär äventyret av till härliga Barcelona!

2010-04-08 / 21:13:14
Nya människor

Den senaste veckan har jag träffat gamla goda och alldeles nya vänner, och jag känner mig så glad för det. Alexandra kom hit i lördags som en solstråle och gav mig energi. Trots att barcelonasolen inte visat sig alla dagar så har Alex lyst upp min omgivning. Idag har vi haft lite kvalitetstid tillsammans, bara hon och jag =) Det blev en mysig picninc i Park Güell. Vi hittade till och med platser i parken som jag inte sett förut.

Helgen som gick träffade jag också Annas trevliga vän Jonas. En perfekt danspartner och en riktigt kul kille att hänga med. Hela gänget (Anna, Jonas, Ida, Alex, jag och ibland ännu fler klasskamrater) har fikat, kollat fotboll och besökt ekivoka barer. Jonas vinkade hej då i onsdags, men vi ses förhoppningsvis i stockholm i sommar.

På den ekivoka baren träffade jag också en kanske helt ny vän,  Rob. En jättetrevlig kille från Botswana som verkligen är lätt att prata med. Kul att få veta saker om en person som lever ett liv som ibland är så annorlunda än ens eget, och ändå är man på så samma nivå i sättet att tänka. Kanske en tripp till Afrika i sommar då?

Anna, Ida, Jag och Jonas med våfflor vid Maremagnum

 

Kvalitetstid med sötaste Alexandra

 

/minilli



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback