Min värld är fylld av funderingar, drömmar, hjärnspöken, kärlek och poesi. Det yttrar sig som mina ljusa och mörka sidor. Dessa skriver jag   om för min egen skull, men självklart också för Dig som råkar trilla in i min värld. Du välkomnas att läsa mina åsikter och jag hoppas att du   reagerar på dem. Våga tycka! Det här är bara en blogg. Dela med dig av dina tankar vettja! Nu bär äventyret av till härliga Barcelona!

2009-10-23 / 14:39:42
Meh, orka!*

Inkastad i verkligheten idag igen. 9:or denna gång. Toabesöken på morgonen var många och frukost var inte att tänka på. Haha, det är inte lätt att ha världens mest nervösa mage.

Jag har alltid sagt att jag inte vill jobba på (fd) högstadiet men jag hade ändå kul idag. Första lektionen började dock med kris och panik eftersom läraren som jag vikarierat för hade bytt bort datasalen och eleverna hade arbeten som de skulle skriva ut och lämna in idag. Vad gör man som inkastad vikarie i denna situation? Jag sprang runt två varv på skolan, hittade till slut EN dator som 20 elever fick dela på. Jag tror EN elev använde datorn. Det var tacken för att jag flåsta upp och ner för trappor och letat. Lekton två, med samma ämne som första, var mindre kaosartad men jag insåg att det är svårt att motivera elever att göra en uppgift som man själv inte har utformat.

Övrigt att nämna om dagen:
  • Jag beslagtog två läskburkar i datasalen samt en mobil under en provskrivning
  • Jag vågade säga tre ord på spanksa till spanksläraren
  • Jag gick inte in i några förråd
  • och jag hittade tårta i personalrummet =)

Nu ligger jag dock riktigt efter med spanskan. Ser/Estar, konjunktiv, ackusativ- och dativobjekt, texten om Salvador Dalí samt min muntliga uppgift om en spansk konstnär. !Díos mio!

/minilli

*typisk elevkommentar

Kommentarer
Postat av: Ida

Sjukt efter jag med, blev klar med min hemtenta idag dock så är lite lycklig. Men blir till o plugga spanska typ hela söndagen.... Vi ska troligen till stadshotellet eller ngt annat hotell på söndag för att äta brunsch. Vill du göra av med lite pengar o följa med? Lite lugn o ro innan terrorn sätter in...


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback