Min värld är fylld av funderingar, drömmar, hjärnspöken, kärlek och poesi. Det yttrar sig som mina ljusa och mörka sidor. Dessa skriver jag   om för min egen skull, men självklart också för Dig som råkar trilla in i min värld. Du välkomnas att läsa mina åsikter och jag hoppas att du   reagerar på dem. Våga tycka! Det här är bara en blogg. Dela med dig av dina tankar vettja! Nu bär äventyret av till härliga Barcelona!

2009-04-09 / 23:02:28
Vad heter det...?

Äntligen har lillasyster kommit hem från Norr för en veckas semester med familj och vänner. Hon förgyllde min kväll med historien om en telefonförsäljare. Tidigare idag ringde det hemma i huset och syster, som då var ensam hemma, svarade. Här är konversationen som följde:

I telefonen: Hej jag heter Si och Så och ringer Härifrån. Jag söker Den och Den. Är någon av dem hemma?
Syster: Nej, tyvärr! De är inte... vad heter det? Ehm...De är inte antastbara just nu.
I telefonen: ???
Syster: Eller alltså, eh, de är inte hemma...du vet ...just nu...nej. Tyvärr!

Jag hade velat se telefonförsäljarens min. Själv skrattade jag gott åt min systers artighet och ordkunskap. Pussk på dig lilling!

/minilli

Kommentarer
Postat av: ROSAMARTINA [bloggdesign]

Haha, vilket mnissförstånd :P Hoho!

2009-04-10 @ 14:49:40
URL: http://rosamartina.blogg.se/
Postat av: Syster

haha men dom var juh inte antastbara heller han fick inte antasta dom ;)

2009-04-10 @ 17:56:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback